Result Semester 4 Keluar (Sejarah Semester 2 berulang.. )

12:00 Raf 0 Comments

        Salam permisa, hari ni merupakan antara hari yang paling gembira dan hari paling sedih dalam hidup Fiq. Sebelum apa-apa, hari ni tepat jam 9 pagi tadi adalah waktu yang sangat dinanti-nantikan oleh seluruh UiTM modul diploma sepenuh masa. Fiq nak ucapkan tahniah pada semua yang berjaya, pada yang kurang bernasib baik Fiq harap kalian mampu berusaha dengan lebih tekun untuk semester yang seterusnya dan tak lupa pula kepada yang sudah tamat tahniah dan harapan supaya cita-cita anda semua tercapai di luar nanti.

picture from Uiharu-tan



Cerita Sedih

Sudah dua kali perkara ini berlaku pada diri ini, dahulu sewaktu di Semester 2 dimana kursus Calculus I gagal memenuhi syarat lulus penuh, dan perkara ini berlaku lagi di Semester 4 kali ini dimana Calculus II pula tewas. Kedua-duanya mendatangkan efek yang amat besar pada CGPA . CGPA Fiq turun banyak dari 3.33 ke 3.2x je.

Cerita Gembira

Walaupun Calculus II gagal, Fiq taklah kecewa sangat lagipun memang soalan dia kali ni tak mirip lansung dengan soalan-soalan semester lepas. Ramai yang repeat pun tak lulus kali ni, jadi takpe laa sem ni kena usaha lebih untuk lulus . Alhamdulillah perkara sama seperti semester 2, walaupun ada gagal, tapi  pointer masih 3.0 ke atas . Syukur sebab Allah gerakkan hati ni untuk tetap ambil QMT200 semester lepas, hasilnya A . Pertama kali subjek math dapat A, tapi memang memadai la sebab Fiq memang minat statistics sejak sekolah lagi pun minat benda2 macam probability, graph. dan lain-lain. Bila tengok result alhamdulillah 3 subjek yang betul-betul tumpukan sem ni macam OS, Web Programming, dan Statistik dapat A.



Cerita Suam-suam kuku

Hehe.. Saja nak buat suspen tajuk tu... Takde maksudpun. Tapi Fiq nak share pasal 3 kursus yang Fiq ragu-ragu boleh lulus atau tak sepanjang exam iaitu Lin Aljebra, Database, dan Data Structure. Tiga subjek nih subjek yang Fieq bazirkan banyak masa untuknya pada sem ni. Walaupun Fiq minat subjek Statistik, Web dan OS, Fiq lebih fokuskan tiga subjek ni sebab subjek ni lebih susah bagi Fiq. Oleh itu, dengan keputusan B untuk tiga kursus ini membuatkan diri ini lebih lega walaupun tak dapat A, janji tak perlu repeat lagi sem depan..

Oklah .. permisa! ^_^ Jumpa lagi di coretan yang lain.. Nak solat Zohor.. Jangan lupa solat taw..

0 ulasan: