Paper Terakhir Final Semester 4 (Engkau Tewas Jua..!)

02:30 Raf 0 Comments

                 Semalam pada tanggal 10 April 2014, selepas terdengar satu pengumuman yang
dinanti-nantikan.

"Masa sudah tamat, semua pelajar berhenti menulis",


                 Ia sebagai satu pertanda berhentilah segala seksaan berhentilah segala kerisauan yang selama ini ditempuhi sepanjang semester keempat kami sebagai pelajar Sains Komputer di UiTM Lendu tercinta.Pasrah kegembiraan muncul tatkala menyerahkan paper Web Application Develoment / Dynamic Web Programming kepada pengawas.

pixcha from WanHazel
           


                 Sebenarnya macam biasa je, habis final sama macam semester 1,2,3.. Tapi semester ini, apabila last paper memberi maksud yang agak sayu. Kerana semester terakhir di UiTM Melaka Kampus Alor Gajah, Lendu. Selepas ini, tiada lagi cafe-cafe murah seperti di Jebat, tiada lagi sahabat-sahabat yang hebat di fakulti-fakulti gempak seperti MassCommunication, OffManagement, Tourism, Accounting, PublicAdmin, TeSL dan lain-lain. Tiada lagi aktiviti-aktiviti kolej seperti gerak wira (hakka) dari kolej-kolej yang begitu banyak sekali. Dan sebagai petanda berakhirnya pertalian saudara antara 3 program diploma di bawah Fakulti Sains Komputer dan Matematik iaitu Computer Science (ke Jasin), Quantitative / Maths Science (ke Tapah) dan Actuarial Science (ke Seremban 3).

              Sebagai tanda meninggalkan UiTM Lendu tercinta, sahabat sekelas bersama-sama keluar berbarbeku (BBQ) di Pantai Puteri malam selepas exam. Suasana malam pantai yang indah menenangkan minda, segala tekanan dibawa pergi bersama-sama tiupan angin pantai sepoi-sepoi berlalu... Acara ini diakhiri dengan sarapan di Warung Nasi Lemak yang paling sedap iaitu di Sungai Petai.

Warung Nek Munah / Nasi Lemak Sungai Petai
             Lokasi Warung Nek Munah ini terletak di jalan besar berdekatan Sungai Petai (menuju ke Tesco Cheng). Kedai ini adalah sangat popular di kalangan pelajar dan tolong jangan kata anda student UiTM Melaka Kampus Alor Gajah kalau tak pernah makan sini. Dengan harga yang murah, dengan rasa yang sedap adalah sangat berbaloi untuk memenuhi selera sarapan anda semua. Makanan paling famous disini tentulah nasi lemak telurdia yang penuh santan (apasal macam pelik je description aku?) . Hanya RM2. And tidak lupa juga roti tampal, soto, meehun sup dan juga makanan goreng-goreng. Nak tahu kedai makan yang sedap sekitar UiTM Alor Gajah? Jemput ke Mat Boyot.com .

              Tepat jam 10 sudah pulang ke kolej masing-masing. Kemas bilik dan barang cepat2 sebab ayah dah tunggu kat bawah. Terima Kasih Kasturi . Terima kasih Geng Panah Petir dan Geng Insan Gemilang, Gabungan Anak Melayu, G 1 3rd, G Vegas, CG. Terima Kasih Zon A. Terima Kasih UiTM Melaka Kampus Alor Gajah . Terima Kasih Lendu, Alor Gajah.. Bye....


p/s: Semoga dipermudahkan perjalanan di kampus baru, jasin Amin~



0 ulasan: