Ke Hospital Alor Gajah.. Ke UiTM Melaka, Kampus Jasin

19:30 Raf 0 Comments

       Assalamualaikum semua, dah baca tajuk di atas? Kalau belum meh kita cuba bace balik. Mula-mula tarik nafas dan hembus 3 kali, kelip mata 2 kali dan menjerit "Huuuu Haahhh!" sebanyak 1 kali. Akhirnya baca dengan kuat dan nyaring seakan-akan bunyi kucing nak menyedok ikan talapia yang sedang digoreng di dalam kuali yang panas berminyak.. Ermmmm...

Ke Hospital Alor Gajah.. Ke UiTM Melaka, Kampus Jasin

     



Ok.. nak pendekkan cerita.. sebab intro dah panjang merepek entah apekebendenye -_- . Hari ni, Fieq perlu lakukan beberapa pengambilan spesimen di Hospital Alor Gajah sebelum tarikh dateline doktor pakar pada 4 Jun 2014, yakni 2 minggu dari hari ni kalau tak silap. Sementara tu sambil menyelam minum air, ayah ajak untuk menjenguk keadaan UiTM Jasin yang merupakan lokasi kedua Fieq sebagai tempat pengajian selepas UiTM Alor Gajah.
Tangkak tak jauh dari UiTM jadi senang la ayah nak ke sana lepas hantar  :D



Plot 1 - Cerita Hospital AG

Hari ni pergi dengan ayah je, sebab semua yang lain pergi sekolah. Gerak dari Jelebu pada pukul 06:00 AM macam tu lepas je solat subuh terus siap. Memang mengantuknya, tambah laa rasa penat sebab malam tadi layan anime je  x cukup tidur haha... ^_^

Tapi kalau nak dibanding dengan ayah yang drive mestilah ayah lagi penat. Aku ni best je tido sebelah, bila sampai hospital baru jaga.. dasar anak tak tau diuntung! . Sampai je pukul 7 pagi, bergegas aku turun berlari.. Kenapa berlari??? Kalau sapa yang pernah pergi Hospital AG mesti tau kenapa.. -__-

Aku masuk je .. penuh dek orang2 yang tak tahu mana datangnya, tapi tak kisah lah sebab hari ni aku ambil darah je tak payah ambil nombor.. tapi bila sampai je kat pusat ambil darah tu kene pulak ambil nombor, aku haap dapat dalam nombor 4 ke 5 alhamdulillah laa .. yelaa baru pukul 7 pagi en, pastu bukan jumpa doktor nak lama2 .. ambil darah je.. Tapi bila sampai je turn aku.. NO 63 masa tu baru belas2 kalau tak silap, macam tak boleh diterima akal, so, terpaksa laa aku tunggu sampai tengah hari semata-mata nak ambil darah T_T . Pastu ambil ubat nasib baik tak lama macam ambil darah tadi (tapi lama laa jugak =_=" )

Plot 2 - Cerita Jasin, Mara University of Technology

Lepas je habis urusan di Alor Gajah, ayah terus gerak ke Jasin ikut highway, jauh jugaklah jalan nak kesana tambah lagi jalan yang lurus je memanjang nak muntah rasanya. Mungkin taklah jauh mana, tapi sebab jalan lurus je tak ada perubahan yang membuatkan logika merasai perasaan yang diri ini sudah terlalu jauh untuk kehadapan. First yang jumpa sebelum sampai R&R yang ada "restoran jejantas" , pelik gak laa sebab takde kat tempat lain rasanya ke aku yang tak pernah pergi tempat lain haha..

Lepas Highway Jasin ada dua simpang Satu ke Jasin satu lagi ke UiTM Seri Mendapat. Kalau nak peta lagi tepat klik gambar di bawah

Mula-mula pergi ke  UiTM Seri Mendapat sebab nak tengok-tengok kawasan. Gambar?? Kalau nak gambar posting yang lain laa sebab da panjang sangat rasanya. (Klik sini kalau nak tengok gambar UiTM )

Dah abis pusing-pusing, ayah pergi ke Merlimau pula untuk cari asrama yang nak disewa sebab UiTM Jasin baru post di fb sebelum ni yang budak tahun akhir diploma tak dapat kemudahan kolej kediaman.
Asrama ni terletak di Bandar Bestari Merlimau ; jarak ke UiTM dan ke Bandar Jasin masing-masing dalam 10 km tapi nasib baik ada perkhidmatan bas ke UiTM dari pagi sampai petang.. Ok... sampai sini je laa kali ini.. dibawah ini gambar-gambar asrama ni  :)

Yang berminat boleh hubungi Annie - 016-328 1201

Basic cafeteria disediakan

Perkhidmatan bas UiTM

Surau

Bilik Rehat











0 ulasan: