Masya Allah! MUHAMMAD itu adalah????

17:03 Raf 3 Comments


Edisi Hangat! Rahsia di sebalik nama Muhammad!

Setelah berblogwalking kejap tadi..ada beberapa artikel yang menarik untuk dikongsikan kepada anda sekalian..Siapa yang mempunyai nama Muhammad maka sangat beruntunglah orang itu dikurniakan dengan nama yang baik dan membawa maksud Yang Terpuji..persis nama Nabi junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W yang menjadi idola setiap insan di muka bumi ini..namun pernahkah anda mengetahui apakah disebalik nama Muhammad itu?


1. Kata Muhammad, jika kita gabungkan dalam bentuk normal mim ha mim dal, maka akan menjadi sebuah sekesta seorang manusia. sudah maklum adanya bahwa sebaik-baik mahluk / ciptaan yang pernah diciptakan oleh Tuhan di alam semesta ini adalah manusia dengan kelebihan aqal mereka, sementara mahluk lain hanyalah hayawan dan planet-planet yang penuh rahasia.

Manusia Sempurna:




2. Kata Ahmad, jika kita cermati satu-persatu hurufnya mak huruf-huruf itu akan mennggambarkan sosok orang yang sedang melakukan sholat, tahukah kita bahwa sholat merupakan sebaik-baik doa dan ibadah yang pernah diperintahkanNya.

Ahmad Terpisah:


3. Kata Muhammad jika digabungkan huruf-hurufnya maka akan berbentuk layaknya manusia yang sedang sujud dalam shalat. dalam ritual sholat Sujud merupakan inti dari semua rukun-rukunnya, karena pada saat sujud manusia menundukkan 8 bagian tubuhnya di bumi bukti kepasrahan total kepada sang pencipta. hmmm betapa rahasia Tuhan sangat menggetarkan hati, saya yakin masih banyak tersirat rahasia-rahaisa lain dibalik sosok, nama dan semua yang berkaitan dengan sang kekasih sejati 'Habibullah: Muhammad'.



Jom kita berselawat ke atas Nabi...

Kredit: http://www.woamu.mangaku.net
http://informations-the.blogspot.com/2012/02/edisi-hangat-rahsia-di-sebalik-nama.html

3 ulasan:

syafiranadiaelias berkata...

Subhanallah..sangat mengagumkan..terima kasih ye atas info ni.sgt bermanfaat..kuasa Allah sememangnya tiada bandingan..Allah Maha Besar.Semoga kita semua di bawah lindunganNya..insyaAllah.

Hoenn berkata...

TUHAN ALLAH MAHA KUASA

Raf berkata...

@syafiranadiaelias@|

Tidak tahu kebenarannya.. Cuma melalui pemerhatian dan perbahasan orang ramai sahaja.. Allah sememangnya maha kuasa..

@HOENN@ ^_^.. Islam ke mualaf ke bukan islam?