DIN BERAMBOI Pelawak No 1 Malaysia

02:38 Raf 0 Comments

Tadi waktu sedang enak makan chokey-chokey sambil blogwalking adik-adik jangan tiru amalan tak sopan ini. Supaya semua sihat walafiat, ambil sugi buat cokelat, usaha nan giat bagi elak maksiat... ^^

BLogger Megat aZfaR  memberi respond tentang pendapat peribadinya akan renking pelawak tanah air mengikut cita rasa di hati nuraninya di..

1 l allahyarham din beramboi
Berani kerat bulu hidung la kalau ada yangt ak setuju Din Beramboi deserved jadi Pelawak Lelaki no. 1 di Malaysia. Serius, lawak dia semua cukup, dari perwatakkan, percakapan, mimik muka, body language semuanya ada. Cuma lawaknya tergantung buat selama-lamanya apabila beliau meninggal dunia di saat namanya kian menaik. Korang perasan tak dia ni dulu takde sape pun nak kisah. Orang mula kisah bila dia menjadi penyampai radio "pagi di era". Din hanya menggunakan mulutnya sahaja membolehkan orang gelak benda yang sama dari pagi sampai ke esok pagi. Apa-apa pun, tahniah buat Din Beramboi. Lawakmu sentiasa di kenang. T__T" 


Pada pendapat Fieq, Din Beramboi merupakan pilihan tempat terbaik bagi pelawak tanah air adalah pilihan yang tepat seiring dengan 2 lagi sahabat sebaya dan karibnya iaitu Azwan Ali (Pengacara Gosip No 1) dan Aznil (Pengacara No 1 Asia). tetapi apakan daya Dia lebih memilih Din untuk ikuti-Nya dahulu daripada kita..

Menurut Fieq kita tidak boleh buat ranking 10 terbaik kerana mungkin tidak ada yang dapat berada di tempat kedua/ketiga dan lain-lain yang hampir dengan Din.. Beliau seakan-akan Bapa Komedi Malaysia.



Azwan ditenteramkan Fizz Fairuz                            Afdlin                                      Aznil                          
                                                        
kesedihan ketiga-tiga mereka membuatkan ramai yang turut mengalirkan airmata..

Mari lah kita bacakan surah al-Fatihah buat beliau..


1:1
Sahih International
In the name of Allah , the Entirely Merciful, the Especially Merciful.
1:2
Sahih International
[All] praise is [due] to Allah , Lord of the worlds -
1:3
Sahih International
The Entirely Merciful, the Especially Merciful,

1:4
Sahih International
Sovereign of the Day of Recompense.
1:5
Sahih International
It is You we worship and You we ask for help.
1:6
Sahih International
Guide us to the straight path -

1:7
Sahih International
The path of those upon whom You have bestowed favor, not of those who have evoked [Your] anger or of those who are astray.

0 ulasan: