PABM dimenangi oleh Karpet ^_^ (tak baik laa)

11:26 Raf 0 Comments

Malam tadi, memang teruja menonton PABM di TV 1 yang disiarkan secara lansung. Rafieq tak  tahu siapa menang sebab dah tertidur kerana mengantuk. Tup.tup.. buka internet, yang warga Afghanistan yang menang.. Dia memang berbakat kalau nak tengok + pandai bodek PM ^^ soyum lebar kito + pandai jual karpet  Bukan nya maksud Fieq mengejek , tapi memang itu lah yang dijadikan oleh Sebghatullah sebagai bahan lawak malam tadi.


Sebghatullah, Fathiah Juara PABM 2012

Sebghatullah, Fathiah Juara PABM 2012

PUTRAJAYA – Peserta dari Afghanistan, Sebghatullah Qazizada, dinobatkan sebagai juara Pidato Antarabangsa Bahasa Melayu 2012 (PABM 2012) menjulang Piala Perdana Menteri 2011 bagi kategori antarabangsa yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa 
Putrajaya (PICC) di sini malam ini.












PABM: Gelagat Lucu Warnai Peringkat Separuh Akhir Pertandingan

PABM: Gelagat Lucu Warnai Peringkat Separuh Akhir Pertandingan

PUTRAJAYA - " Sebelum saya mulakan pidato ini, ingin saya beritahu...saya bukanlah seorang penjual karpet atau pekerja restoran mamak di Malaysia". Begitulah mukadimah pemidato Sebghatullah Qazizada dari Afghanistan sebaik saja menaiki pentas untuk menyampaikan pidato ulungnya.








Tapi pada pendapat Fieq ahli dari Brunei yang menuturkan bahasa yang terbaik.. Selain itu,  peserta dari Jepun dan Rusia(meminati Nabil Raja Lawak) juga menarik di atas pentas.. Siapa yang tahu keseluruhan keputusan?? Boleh bagitahu??

0 ulasan: