The Wedding Game, NTV7 (24 January 2012)

23:50 Raf 0 Comments

Produksi filemkini telahpun mengeluarkan pelbagai genre dari komedi hingalah ke seram. Ramai peminat filem tanah air mahupun luar negara mempunyai genre filem kesukaan mereka sendiri.. Tetapi, bagi Fieq filem romantik komedi yang berunsurkan perpaduan dan kekerluagaan merupakan pilihan utama.

koran leyh tengok citer nih kat http://www.youtube.com/watch?v=FIOt5czRGpE&feature=related

Malam ini Fieq ada menonton filem The Wedding Game,《大囍事》 di NTV7.  Filem ini merupakan filem romantik komedi Singapura-Malaysia yang dibikin pada tahun 2009(time PMR T_T).. Yang best gak filem ini turut memanggil pelawak tanah air seperti Saiful Apek dan Syanie.


Filem ini diarahkan oleh   Ekachai Uekrongtham, co-produksi bersama MediaCorp Raintree Pictures (Singapura), Scorpio East Pictures (Singapura), Double Vision (Malaysia) and Speedy Productions (Malaysia) dilakonkan oleh pasangan sebenar(real-life couple)  Fann Wong dan Christopher Lee.  PA pada pelakon Fang Jack (Christopher) dan Vikki Tse (Fann)  mengatur perhubungan yang palsu untuk meningkatkan kerjaya showbiz mereka.

Fang Jack ( Christopher Lee ) awam bercadang untuk melamar Vikki Tse ( Fann Wong ) ketika siaran langsung  anugerah serantau.Terkejut tetapi gembira, Vikki menerimanya. Apa yang orang ramai tidak tahu bahawa  hubungan cinta kedua-dua selebriti terkenal, Jack dan Vikki, adalah satu muslihat yang rumit dan teliti yang dirancang yang direka oleh pengurus mereka yang bercita-cita tinggi Mei (Alice Lau) dan Tom (Charles Chan) untuk menipu orang ramai untuk mempercayai bahawa mereka berkahwin. Pada hakikatnya, Jack telah tidak suka Vikki dari hari pertama mereka bertemu dan sebaliknya. Namun, untuk kemasyhuran dan wang daripada sokongan, selebriti saingan dengan perkahwinan mereka "palsu" kepada populariti mereka. Hanya apabila semuanya berjalan dengan baik, suatu peristiwa telah menggegarkan beberapa peminat dan media. Tidak syak kini yang terlintas mengenai kesahihan perlawanan cinta ini.




_____________________________________________________________________________________________

Starring领衔主演As
Fann Wong范文芳Vikki谢文琪
Christopher Lee李铭顺Jack方子杰
Clares Chan陳建州(黑人)Tom汤哥
Alice Lau刘雅丽May阿美

Co-Starring
  • Daniel Tan 陈家风
  • Lai Ming 黎明
  • Saiful Apek
  • Chin Chi Kang 钱自刚
  •  Syanie

Special Appearance by Team Singapore

The film was written by Dennis Chew, Desmond Sim and Ekachai Uekrongtham, and directed by Ekachai Uekrongtham, and was shot in Singapore and Malaysia, Malacca. The working title for the film was originally The Wedding of the Year, but was officially changed to The Wedding Game.
The Wedding Game marks Singapore Sports Council and production company Raintree Pictures' first silver screen collaboration. As this is the first time Team Singapore athletes are featured in a movie
Filming took less than a month and occurred in late 2008.

0 ulasan: